Реєстратор даних Bosch-CDR під час розслідування ДТП. Практичне застосування


Що робити, якщо немає об’єктивної доказової інформації під час розслідування ДТП? Як мінімізувати терміни виконання експертизи та одночасно підвищити її якість?
Для вирішення проблеми необхідно мати відповідне обладнання. У цьому випадку допоможе програмно-апаратний комплекс Bosch-CDR – сучасний програмний продукт, що дає змогу проводити дослідження електронних систем безпеки автомобіля з докладною візуалізацією інформації.
Що таке Bosch-CDR?
Починаючи з 2000 року, реєстратор даних Bosch-CDR широко застосовується поліцією США, а його популярність на ринку Європи зростає з кожним роком.
- За принципом роботи прилад схожий з діагностичним автомобільним сканером і призначений для зчитування/імпорту даних з електронних блоків систем ТЗ.
- Складається з програмного забезпечення для ПК/ноутбука та апаратних компонентів, які використовуються для підключення до автомобіля та його ECU. У базовій комплектації Bosch-CDR підключається до стандартного діагностичного роз’єму OBD-II, розташованого в салоні автомобіля.
- Комплекс Bosch-CDR дозволяє працювати з більшістю марок автомобілів. Серед яких Acura, Alfa Romeo, Audi, Bentley, BMW, Buick, Cadillac, Chevrolet, Chrysler, Dodge, Fiat, Ford, GMC, Holden, Honda, Hummer, Infiniti, Jeep, Lamborghini, Lancia, Lexus, Lincoln, Maserati, Mazda, Mercedes-Benz, Mercury, MINI, Nissan, Oldsmobile, Opel, Pontiac, RAM, Rolls-Royce, Saturn, Scion, smart, SRT, Suzuki, Toyota та інші.
З 2014 року до складу програмно-апаратного комплексу Bosch-CDR додатково включено адаптер CDR 500, який дозволяє вилучати та розшифровувати дані EDR у автомобілях BMW та групи VAG, обладнаних мережею зв’язку FlexRay (передова технологія, що замінює традиційні CAN та K-line).
FlexRay – нова комунікаційна система, завдання якої полягає у забезпеченні надійної та високоефективної передачі даних у реальному часі між мехатронними механічними, електормеханічними, електронними, комп’ютерними компонентами систем автомобіля.
Швидкість передачі даних по шині FlexRay, що становить 10 Мбіт/с, значно вища порівняно з аналогічними параметрами мережі K-лінії та шин CAN, які використовувалися раніше на автомобілях.
FlexRay має більшу ширину смуги пропускання, забезпечує детерміновану (суворо визначену, гарантовану передачу повного обсягу даних за заданий час) передачу даних і стійка до відмов конфігурації, тобто навіть після виходу з ладу окремих компонентів забезпечується надійна робота решти комунікаційної системи. Шинна система FlexRay є промисловим стандартом, тому вона використовуватиметься і вдосконалюватиметься виробниками автомобілів.
Попередня система CAN є подієво керованою шинною системою. Передача даних здійснюється, якщо має місце подія. При великому накопиченні подій можливі затримки передачі даних. У разі невдалої чи неправильної передачі інформації спроби її відправлення повторюються до тих пір, поки адресат не підтвердить прийом, тобто зі значною затримкою часу.
Дворівнева система підготовки
Робота з Bosch-CDR ґрунтується на дворівневій системі підготовки: технік та аналітик.
Технік – рівень кваліфікації, що дозволяє отримати та зберегти дані за допомогою CDR обладнання. Необхідно дотримуватись структурованого підходу для вирішення поставленого завдання, який дозволяє спростити та оптимізувати процеси зчитування даних з ЕБУ, враховувати власний досвід та навички, отримані під час навчання.
Важливим є володіння останньою (найактуальнішою) версією програмно-апаратного забезпечення та кваліфіковане використання інформації, що міститься в довідковій системі (Bosch-CDR Tool).
Програмне забезпечення CDR Tool працює на ПК/ноутбуці. Мінімальні вимоги до ПК/ноутбука для встановлення та запуску програмного забезпечення CDR:
Після зчитування даних комплексом Bosch-CDR отримана інформація зберігається на комп’ютері у вигляді PDF-звіту та готова до подальшого аналізу.
Аналітик – рівень кваліфікації, що включає інтерпретацію даних, отриманих за допомогою CDR обладнання. При даному аналізі повинні бути взяті до уваги та враховані: слідова інформація, зафіксована на проїжджій частині та транспортному засобі; взаємне розташування ТЗ в момент контакту, встановлене в результаті трасологічного дослідження, та інші об’єктивні дані, що характеризують механізм події, що розглядається. Необхідно враховувати вплив динаміки автомобіля при ДТП на записані CDR дані. Наприклад, при перекиданні ТС (відрив коліс від опорної поверхні), бічному ковзанні або гальмуванні швидкість обертання колеса, реєстрована датчиком швидкості (VSS), відрізняється від швидкості руху. Ці фактори повинні бути враховані, щоб правильно проаналізувати дані CDR.
Bosch-CDR Tool: робочий простір
Робочий простір довідки Bosch-CDR Tool має такі розділи:
- посібник з початку роботи;
- пошук ТЗ та кабелів;
- збір даних;
- використання зібраних даних;
- вибір меню та кнопок панелі інструментів;
- технічна та комерційна підтримка;
- словник (містить терміни та визначення, що застосовуються в цілому, та конкретну інформацію, яка поширюється на всіх виробників).
Читайте далі: приклад автотехнічної експертизи з автомобілем Lexus