Реєстратор даних Bosch-CDR під час розслідування ДТП. Практичне застосування

896
Реєстратор даних Bosch-CDR

Частина 2.

Інформація отримана за допомогою Bosсh-CDR має досить широке застосування:

  • при проведенні автотехнічних експертиз щодо встановлення обставин ДТП;
  • у розслідуванні справ, пов’язаних зі страховим шахрайством;
  • під час встановлення причин неспрацьовування подушок безпеки в автомобілі при ДТП.

Автотехнічна експертиза на прикладі автомобіля Lexus

Як приклад інформації, отриманої за допомогою CDR обладнання, наведено нижче фрагменти з PDF-звіту автомобіля Lexus.

Короткий опис ДТП: автомобіль Lexus рухався у прямому напрямку і зіткнувся з автомобілем, який здійснював маневр повороту ліворуч. Основне завдання, поставлене перед експертом-автотехніком, полягало у встановленні обставин цієї події (швидкість та режим руху ТЗ з моменту виникнення небезпеки до моменту зіткнення).

Для встановлення обставин ДТП було застосовано обладнання Bosch CDR. З його допомогою було сформовано PDF-звіт із необхідними вихідними даними.

Автотехнічна експертиза на прикладі автомобіля Lexus

Типова структура PDF-звіту виглядає наступним чином і складається з: 

  1. інформації про подію та PDF-звіт, де міститься VIN автомобіля, ім’я користувача, номер справи/експертизи, дата імпорту інформації з ЕБУ, дата події, ім’я файлу, дата та час збереження, інформація про обладнання (найменування / версія та ін.), тип пристосування EDR, остання подія;
  2. глосарію, в якому викладено обмеження збереженої інформації в реєстраторі даних події, описано інформацію про дані та параметри, що містяться у звіті;
  3. вихідних параметрів різних систем, пов’язаних з безпекою автомобіля, які містяться в таблицях та графіках різних залежностей.

Аналіз отриманого PDF-звіту показав, що в таблиці містяться дані, встановити які без застосування обладнання Bosch-CDR дуже важко, такі як швидкість руху автомобіля Lexus в інтервалі 5 секунд до події, зусилля натискання педалі акселератора (у відсотковому співвідношенні), оберти двигуна, відсоток відкриття дросельної заслінки, тиск гальмівної рідини в гальмівній системі, величина прискорення/уповільнення, кут повороту керма та інші.

Отримані дані були детально досліджені та проаналізовані, після чого покладені в основу подальших експертних досліджень, пов’язаних з визначенням технічної можливості у водія автомобіля Lexus запобігти ДТП, оцінки відповідності його дій стосовно Правил дорожнього руху та встановлення причинно-наслідкового зв’язку з ДТП.

Точне встановлення механізму ДТП

Зафіксовані CDR дані дозволяють більш повно і точно встановити механізм ДТП, а також отримати об’єктивні вихідні дані, що характеризують дії водія ТЗ у дорожньо-транспортній ситуації, що розглядається. В даний час визначення параметрів руху ТЗ на момент ДТП шляхом зчитування даних з електронних блоків викликає труднощі через відсутність спеціального обладнання у більшості експертних підрозділів, а також невеликий практичний досвід з аналізу отриманої інформації.

Імпорт даних за допомогою комплексу Bosch-CDR

Реєстратор даних BOSСH CDR Tool

 

Орієнтовна послідовність дій для імпорту даних за допомогою Bosch-CDR:

  1. Визначте чи підтримується ТЗ інструментом CDR (див. Bosch-CDR Tool – підтримувані ТЗ).
  2. Введіть ідентифікаційний номер ТЗ (VIN) у CDR Tool, щоб переконатися, що версія програмного забезпечення CDR підтримує досліджуваний автомобіль.
  3. Визначте, які інтерфейсні кабелі CDR Tool та/або адаптери необхідні (див. BoschCDR Tool – підтримувані ТЗ).
  4. Визначте положення ЕБУ подушок безпеки (див. Bosch-CDR Tool – підтримувані ТЗ).
  5. Визначте положення запобіжника та подушки безпеки.
  6. Проведіть візуальний огляд ТЗ, щоб спочатку визначити найкращий спосіб увімкнення ЕБУ та збору даних. Перевірте стан батареї та відповідну проводку.
  7. Перевірте стан роз’єму діагностичного зв’язку та відповідної проводки.
  8. Перевірте стан точок кріплення ЕБУ. 
  9. Виміряйте напругу акумулятора. 
  10. Перевірте батарею.
  11. Перевірте короткі замикання на напругу в кабелях живлення акумуляторної батареї.
  12. Застосуйте зовнішнє джерело живлення до кабелів живлення акумулятора (якщо необхідно).
  13. Спробуйте імпортувати дані через гніздо OBD-II.
  14. Якщо живлення ЕБУ подушок безпеки не дозволяє імпортувати дані через роз’єм OBD-II або якщо неможливо застосувати зовнішнє живлення, необхідно включити живлення ЕБУ безпосередньо (див. Bosch-CDR Tool – збір даних безпосередньо з модуля).

Дізнатися більше про реєстратор даних Bosch – CDR  можна в нашому каталозі.

*Вся вищенаведена інформація доступна завдяки злагодженій та кропіткій роботі цілої групи фахівців у галузі автоекспертизи.