Реєстратор даних Bosch-CDR під час розслідування ДТП. Практичне застосування


Частина 2.
Інформація отримана за допомогою Bosсh-CDR має досить широке застосування:
- при проведенні автотехнічних експертиз щодо встановлення обставин ДТП;
- у розслідуванні справ, пов’язаних зі страховим шахрайством;
- під час встановлення причин неспрацьовування подушок безпеки в автомобілі при ДТП.
Автотехнічна експертиза на прикладі автомобіля Lexus
Як приклад інформації, отриманої за допомогою CDR обладнання, наведено нижче фрагменти з PDF-звіту автомобіля Lexus.
Короткий опис ДТП: автомобіль Lexus рухався у прямому напрямку і зіткнувся з автомобілем, який здійснював маневр повороту ліворуч. Основне завдання, поставлене перед експертом-автотехніком, полягало у встановленні обставин цієї події (швидкість та режим руху ТЗ з моменту виникнення небезпеки до моменту зіткнення).
Для встановлення обставин ДТП було застосовано обладнання Bosch CDR. З його допомогою було сформовано PDF-звіт із необхідними вихідними даними.
Типова структура PDF-звіту виглядає наступним чином і складається з:
- інформації про подію та PDF-звіт, де міститься VIN автомобіля, ім’я користувача, номер справи/експертизи, дата імпорту інформації з ЕБУ, дата події, ім’я файлу, дата та час збереження, інформація про обладнання (найменування / версія та ін.), тип пристосування EDR, остання подія;
- глосарію, в якому викладено обмеження збереженої інформації в реєстраторі даних події, описано інформацію про дані та параметри, що містяться у звіті;
- вихідних параметрів різних систем, пов’язаних з безпекою автомобіля, які містяться в таблицях та графіках різних залежностей.
Аналіз отриманого PDF-звіту показав, що в таблиці містяться дані, встановити які без застосування обладнання Bosch-CDR дуже важко, такі як швидкість руху автомобіля Lexus в інтервалі 5 секунд до події, зусилля натискання педалі акселератора (у відсотковому співвідношенні), оберти двигуна, відсоток відкриття дросельної заслінки, тиск гальмівної рідини в гальмівній системі, величина прискорення/уповільнення, кут повороту керма та інші.
Отримані дані були детально досліджені та проаналізовані, після чого покладені в основу подальших експертних досліджень, пов’язаних з визначенням технічної можливості у водія автомобіля Lexus запобігти ДТП, оцінки відповідності його дій стосовно Правил дорожнього руху та встановлення причинно-наслідкового зв’язку з ДТП.
Точне встановлення механізму ДТП
Зафіксовані CDR дані дозволяють більш повно і точно встановити механізм ДТП, а також отримати об’єктивні вихідні дані, що характеризують дії водія ТЗ у дорожньо-транспортній ситуації, що розглядається. В даний час визначення параметрів руху ТЗ на момент ДТП шляхом зчитування даних з електронних блоків викликає труднощі через відсутність спеціального обладнання у більшості експертних підрозділів, а також невеликий практичний досвід з аналізу отриманої інформації.
Імпорт даних за допомогою комплексу Bosch-CDR
Орієнтовна послідовність дій для імпорту даних за допомогою Bosch-CDR:
- Визначте чи підтримується ТЗ інструментом CDR (див. Bosch-CDR Tool – підтримувані ТЗ).
- Введіть ідентифікаційний номер ТЗ (VIN) у CDR Tool, щоб переконатися, що версія програмного забезпечення CDR підтримує досліджуваний автомобіль.
- Визначте, які інтерфейсні кабелі CDR Tool та/або адаптери необхідні (див. BoschCDR Tool – підтримувані ТЗ).
- Визначте положення ЕБУ подушок безпеки (див. Bosch-CDR Tool – підтримувані ТЗ).
- Визначте положення запобіжника та подушки безпеки.
- Проведіть візуальний огляд ТЗ, щоб спочатку визначити найкращий спосіб увімкнення ЕБУ та збору даних. Перевірте стан батареї та відповідну проводку.
- Перевірте стан роз’єму діагностичного зв’язку та відповідної проводки.
- Перевірте стан точок кріплення ЕБУ.
- Виміряйте напругу акумулятора.
- Перевірте батарею.
- Перевірте короткі замикання на напругу в кабелях живлення акумуляторної батареї.
- Застосуйте зовнішнє джерело живлення до кабелів живлення акумулятора (якщо необхідно).
- Спробуйте імпортувати дані через гніздо OBD-II.
- Якщо живлення ЕБУ подушок безпеки не дозволяє імпортувати дані через роз’єм OBD-II або якщо неможливо застосувати зовнішнє живлення, необхідно включити живлення ЕБУ безпосередньо (див. Bosch-CDR Tool – збір даних безпосередньо з модуля).
Дізнатися більше про реєстратор даних Bosch – CDR можна в нашому каталозі.
*Вся вищенаведена інформація доступна завдяки злагодженій та кропіткій роботі цілої групи фахівців у галузі автоекспертизи.